Egy Projekt Business Analyst tudja, hogyan kell autót vásárolni

A Projekt Business Analystról elmondható, hogy több mint egy munkakör: a PBA-nek számos szerepet kell betöltenie a komplex projektek során, így munkáját nem szabad leszűkíteni csupán az irodai keretekre. Ahhoz, hogy Projekt Business Analyst-á váljunk el kell sajátítanunk a PBA mindset-et. Ez a gondolkodásmód a következő kompetenciákra épül:

Miből lesz a PBA?
Módszerek ismerete és azok alkalmazásaVezetői

készségek

Stratégiai és iparági ismeretek, tapasztalatok
· Elemzési készségek

· Projektmenedzsment
módszertanok ismerete

· Szervezési és modellezési készségek

· Probléma megoldó készségek

· Rendszerben gondolkodás

· Strukturált  gondolkodás (fejben és papíron)

 

· Konfliktus kezelési képesség

· Kreatív és kritikus gondolkodás

· Kulturális különbségek menedzsmentje

· Facilitátori készségek

· Befolyásolási készségek

· Tanulási hajlandóság

· Tárgyalási készségek

· Prezentációs készségek

· Üzleti és iparági ismeretek

· Külső szervezeti környezet ismerete

· Műszaki ismeretek

· Stratégiai gondolkodás

· Kapcsolati tőke

· Szakmai tapasztalat

 

 

Ezeket a készségeket nemcsak a munkában használhatjuk, hiszen menedzser szemüveggel szinte projekt az egész világ. Mindenkiben ott rejtőzik a PBA, a mindennapjaink során számos projektet “hozunk le a földre”:

Autóvásárlás: az első autó megvásárlásával nyílik ki a világ, kezdődhet az igazi szabadság. A vásárlást azonban fontos kutatómunka előzi meg: típus, márka, fogyasztás, piackutatás, megfelelő kereskedő, hitelkonstrukció, biztosítás. Tisztázni kell magunkban: miért van szükségem autóra? Milyen specifikációkkal rendelkezzen? Mérjük fel az igényeket! Sokak számára a gépjármű egy összetett, komplex gépezet, viszont van, akinek csak annyi az elvárása, hogy piros legyen és lehetőleg guruljon. El lehet ezt bagatellizálni, de végül a “legfontosabb stakeholder” javára fogunk dönteni, és megvesszük a piros autót. Egy PBA számára érdekes lehet, mikor a kereskedő szélesebb felnikkel, valamint tetőablakkal akarja akciósan eladni a portékáját. A hiba akkor következhet be, amikor tudatosul bennünk, hogy a megnövekedett kerékmérethez már nem jó a régi téligumi szettünk, vagy amikor a biztosítónál drágább csomagba kerülünk, mivel a tetőablak nagyobb biztonsági kockázattal jár. Hogy lehetünk tudatosabb vásárlók? Ültessük át mindennapjainkba a PBA mindset-et!

Autóvásárlás
PBA mindset nélkül
Autóvásárlás
PBA mindset-tel
A metálszínű modellt vesszük meg, amibe párunk nem hajlandó beülni

Új téligumi szettet kell vásárolnunk, ami többletkiadást jelent

A tetőablak miatt nem kapjuk meg az olcsóbb biztosítási konstrukciót

Mivel nem vagyunk képben az alap autóhasználati szokásainkkal, ezért az autókereskedő még a világítós, infrás wunderbaum-ot is ránksózza

A piros modellünkből szinte lehetetlen kirobbantani életünk párját

A régi téligumi szettel még bőven elgurulhatunk pár évig

Megnyerjük a legkedvezőbb biztosítási konstrukciót

Zsebre vágjuk az autókereskedőt, hiszen rajtunk, tudatos vásárlókon nem talál fogást.

 

Nemcsak a mindennapokban lennél PBA? Tekintsd át a Projekt Business Analyst tréningünk tematikáját és jelentkezz a képzésünkre, hogy profi szakemberré válhass: https://goo.gl/Pa768P