Tapasztalt projektvezetőként bizonyára gyakran találkozik azzal a jelenséggel, hogy a projektmenedzsment módszertan szerint meghatározza az egyes projektek kereteit, megtervezi a végrehajtás módját különösen figyelve a kockázatos és kritikus elemekre, megfelelő utasításokkal és feladatokkal látja el a projekttagokat, ám ők mégsem nyújtják az elvárt teljesítményt.

Sőt, ahelyett, hogy Ön a hibák kijavításával tudna foglalkozni, folyamatosan azzal kell törődnie, hogy ügyfelei, felettesei elégedetlenkednek, az Ön alatt dolgozók állandó konfliktusokat és újabb megoldandó problémákat generálnak miközben nem tudja, melyik tüzet oltsa előbb?

Hogyan hozhatja ki a legtöbbet embereiből?

Furcsának tűnhet, de a projektvezetők jelentős hányada az alatta dolgozókat okolja az esetleges rossz eredményekért, miközben a probléma az esetek döntő többségében nem a projekttagok inkompetenciájából, hanem a megfelelő kommunikáció hiányából fakad. Ez bizonyára elég elcsépeltnek tűnhet, ám nagyon jól szemlélteti a helyzet komolyságát az alábbi példa, mely rávilágít arra a kulcsfontosságú tényre, hogy a projekttagok hogyan látják munkahelyüket és az egyes projekteket::

A Harris Interactive kutatásában 23.000 teljes munkaidős, kulcságazatokban dolgozó alkalmazottat kérdezett meg saját cégen belüli szerepéről, illetve a cég és saját maguk közti kapcsolatról. A kutatás megdöbbentő módon az alábbi főbb eredményeket hozta:

  • Az alkalmazottak mindössze 37%-ának van világos képe arról, mit akar elérni a munkahelye és miért.
  • 5-ből csak 1 dolgozó látott világos összefüggést saját feladata és a munkahelye céljai között, így a dolgozók 80%-a nem is lelkesedik az elérendő célokért.
  • Csak 15% érezte úgy, hogy a munkahelye teljes mértékben biztosítja, az egyéni célok elérését, és támogatja az egyenes beszédet.
  • Csak 20% érzett teljes bizalmat a munkahelye iránt.



Mi a fő tanulsága ennek a kutatásnak?

Ha a fenti eredmények mondanivalóját egy focicsapat példáján szeretnénk szemléltetni, akkor elmondhatjuk, hogy:

  • 11 emberből mindössze 4 tudja, hogy egyáltalán melyik kapuba kellene gólt rúgni.
  • Közülük csupán 2-t érdekel a gólrúgás.
  • 11-ből csak 2-en tudják, milyen poszton játszanak.
  • 9 játékos inkább saját csapattársai ellen játszik, mintsem az ellenfél ellen.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért lenne bármilyen szinten is motivált egy olyan projekttag, aki még a saját munkahelyi szerepét sem látja tisztán? Hogyan várhatjuk el egy ilyen munkatárstól, hogy érdekelje az általunk vezetett projekt és az elérendő projektcél?

A jó projektvezetés sokkal többről szól, mint megfelelő tervezésről és végrehajtástól, mert az emberek azok, akik megvalósítják a projekteket, minden más csak maximum segítséget nyújthat nekik ebben! Ön csak úgy lehet igazán sikeres projektvezető, ha képes átadni a résztvevő munkatársaknak, hogy merre a tart a projekt, miért akarják elérni a kitűzött célokat, ŐK hogyan illeszkednek a végrehajtás folyamatába és miért fontos az ő szerepük.

Ha képes megteremteni és a projekt teljes időtartama alatt fenntartani ezt a motivált állapotot, drasztikus javulást fog látni elért eredményeiben, miközben a projekttagok sokkal odaadóbban, kevesebb konfliktussal fognak dolgozni Ön alatt.

Képzelje el milyen lenne, ha mind a 11 játékosa a megfelelő poszton játszana és győzni akarna!


Hogyan segít a Szinergia?


Az alábbi képzés specifikusan a fenti problématerületek megoldását célozza meg. A képzés neve:


Menedzserből Projekt Leader

70 év alatt felhalmozott projektmenedzsment tudást sűrítünk bele 3 képzési napba.

Miről szól a képzés?

A projekt egy külön műfaj a szervezeten belül, és attól függően, hogy mennyire tartja fontosnak a szervezet, más-más módon illeszkedik a meglévő munkakörökhöz, feladatokhoz. A téma kapcsán áttekintjük, a szervezet projektérettségétől függően milyen típusú kihívást jelentő helyzetekkel találkozik a projektvezető, és hogyan érdemes ezeket megközelíteni.

A projektek sajátosságai miatt azok vezetése is külön eszköztárat igényelnek. A projektvezetőnek másfajta tudásra és készségekre van szüksége, mint egy szervezeti vezetőnek. Elsőként áttekintjük, milyen helyzeteket kell kezelnie egy sikeres projektvezetőnek. Ezt követően azt járjuk körül, milyen stratégiái vannak a projektvezetőnek a team tagok irányítására, és mindezt megtámogatjuk egy kis személyiségtipológiával is – hiszen nem mindegy, hogyan irányítok egyes projekttagokat például a szakmai tapasztalatuk mértékétől, vagy a habitusuktól függően.

A projekt sajátosságából adódik, hogy a csapat általában egy egyszeri alkalomra áll össze, ahol a tagok nem ismerik egymást már régebb óta. Ebben a témakörben annak járunk utána, hogyan lehet ezt a helyzetet a leginkább a projekt javára fordítani, és mit tehet a projektvezető annak érdekében, hogy az összedelegált emberek csoportját a közös célért együttműködni képes csapattá tegye.

Egy projekt során számtalan érdekkülönbség és konfliktushelyzet merül fel, és ezek nagy részét a projektvezetőnek kell kézben tartania. Talán az egyik legnagyobb kihívást jelentő feladat ez, amelyhez rendszerező áttekintés mellett gyakorlati tippeket kapnak a résztvevők.

A sikertelen projektek gyökéroka az esetek nagy részében a sikertelen kommunikáció. „Ha időben egyeztettünk volna, ha hamarabb kiderült volna, ha sikerült volna diplomatikusabban képviselni, ha elkötelezettebbek lettek volna, ha csak egy kicsit többet biztattak volna…” tipikus mondatok, amelyek elhangzanak egy-egy sikertelen projekt kiértékelése során. Ebben a blokkban azon leszünk, hogy ne kelljen ilyen mondatokat hallani a projekt zárásakor!

A mások menedzselésének, hatékony irányításának alapja az önszervezés a projektvezető életében. Ehhez olyan klasszikus, ugyanakkor alapvető témakörök tartoznak, mint a megbeszélések hatékony levezetése, a feladatokkal-és idővel való gazdálkodás, és nem utolsó sorban mások meggyőzésének a képessége. Vagyis, hogyan tartsunk lépést a saját feladatainkkal, és diktáljuk az ütemet a csapatnak is?


Kik tartják a képzést?

Császár Helga

vezető tanácsadó, partner


Sobják Mónika

tréner, tanácsadó



Miért a Szinergia?

A Szinergia Kft. több mint 20 éve foglalkozik vállalati, szervezeti tanácsadással és projektmenedzsment képzések vezetésével, így nagy tapasztalattal rendelkezünk bármilyen kaliberű szervezeti probléma megoldása vagy képzési igény kapcsán.

Korábbi ügyfeleink visszajelzése alapján cégünk egyik nagy erőssége, hogy a képzések során a résztvevők nem pusztán elméleti oktatást kapnak, hanem a kurzusok folyamán aktuális problémájukat, konkrét élethelyzetüket is megbeszélhetik a trénerekkel, így kézzel fogható tanácsokat kapnak konkrét, valós szituációk megoldására is.

91

Képzési résztvevőink elégedettsége: 91%


20

20 éves tapasztalatunk áll rendelkezésére

19

19 engedélyezett képzési programmal rendelkezünk

15000

Több, mint 15000 ember vett részt képzéseinken

70%

Ügyfeleink 70%-a visszatér hozzánk


Jelentkezzen képzésünkre és ismerje meg, hogyan hozhatja ki embereiből a maximumot!

  • Gyakorlatias, cél orientált, az előzetes elvárásoknak megfelelő képzés volt, az oktatók segítőkészsége kiemelkedő. A gyakorlati feladatok, tesztek kifejezetten hasznosak voltak.
  • Nagyon színvonalas a trénerek munkája, és az értelmező magyarázatokkal sokat segítettek az anyag megértésében. Kiemelték a vizsgában hasznosítható témákat, főbb pontokat amire figyelni kell.
  • Sok gyakorlati feladat volt, melyek lehetőséget adtak a komfortzónából való kimozdulásra. A tréner felkészült, közvetlen, és rugalmasan alkalmazkodott a csoport igényeihez.
  • Nem először vagyok Szinergiás PM tréningen, most is kiváló trénerektől tanulhattam, akárcsak korábban.
  • Jó hangulatú program volt, figyelmet felkeltő esetpéldákkal. Az előadó jól strukturált, gyakorlatias, csak így tovább.
  • Nagyon tetszett a program, jó példák, mély menedzseri ismeretekkel rendelkező tréner, aki minden kérdésünkre maradéktalanul tudott válaszolni. Köszönjük!
(Az űrlap kitöltése semmilyen kötelezettséggel nem jár.)

Gyakran ismételt kérdések

Mire jó nekem ez a képzés gyakorló projektvezetőként?

A projektvezető feladata 90%-ban az emberekkel való kommunikációból áll. Projektvezetőként a módszertan egy eszköztár, amit alkalmazok, de hogy milyen módon csinálom ezt – ahogy kommunikálok, motiválom-e vele az együttműködésre a tagokat, vagy épp elveszem a kedvüket, hogyan oldok meg konfliktust – nem a módszertanon múlik, hanem a soft készségeimen. Ennek hatékony megvalósításához nyújt a képzés gyakorlati segítséget.

Miben más ez a képzés egy módszertani képzéshez képest?

A módszertani képzéseken a projektmenedzsment módszertani eszközeiről beszélünk, ezeket gyakoroljuk mintapéldákon keresztül. A készség- és szemléletfejlesztő képzés fókuszában az áll, milyen módon alkalmazzuk ezt a módszertant. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy inkább jellegzetes projektes helyzeteket, szituációkat dolgozunk fel, és a hangsúly azon van, hogy hogyan alkalmazunk egyes PM módszertani eszközöket. Itt inkább a sikeres projektvezetői viselkedések és kommunikáció van fókuszban.

Miben különbözik ez a képzés egy átlagos vezetői készségfejlesztéstől?

A „sima” vezetőfejlesztések alkalmával is érintjük a soft készségeket – hiszen ezek minden vezetői kommunikáció alapját képezik. Ám a vezetőfejlesztési programok más helyzetekre fókuszálnak, hiszen a projektek egyedisége és eredményelvárásai speciális helyzeteket okoznak. Ezen a képzésen kifejezetten a projektvezetői szerepre, annak tipikus helyzeteire és kihívásaira fókuszálunk, a gyakorlatokat és szituációs játékokat is erre építjük, így az itt megszerzett tudás azonnal könnyen alkalmazhatóvá válik.

Ha elvégzem a képzést, kapok minősítést?

A Szinergia Kft, mint a PMI (Project Management Institute) akkreditált képző partnere, PDU pontokként jóváírható tanúsítványt ad a képzés elvégzéséről, jelen képzés 32 PDU pontként számolható el, mely a PMI minősítéseinek megszerzéséhez és fenntartásához egyaránt felhasználható.

Miben lesz könnyebb a dolgom, ha elvégzem a képzést?

Ha csak részt vesz a képzésen, nem ígérhetünk semmit. El is kell kezdeni kipróbálni a tanultakat. Ha ez is sikerül, egyrészt jobban át fogja látni az egyes szereplők mozgatórugóit, másrészt ez által könnyebben tud majd a valódi igényeikre/kifogásaikra/érveikre reagálni, és könnyebben tud rájuk hatni. Gördülékenyebbé válik a kommunikáció, motiváltabban lesznek a csapattagok, és a nehéz helyzetekben is egyszerűbb lesz megállapodásra jutni. De ehhez az kell, hogy alkalmazza is a tanultakat! Ehhez a képzést követően 1 ingyenes egyéni konzultációt is biztosítunk, ahol csak az Ön kérdései kerülnek megválaszolásra.


Partnereink: